sebevědomí

Jak zvýšit sebevědomí

Pokud máte problém s nízkým sebevědomím, podívejte se na následující tipy, jak zvýšit sebevědomí krok za krokem:

1. Vezměte si tužku a papír

  • Napište své klady.
  • Napište si své úspěchy. Všechny.
  • Napište si, za co jste vděční.
  • Čtěte si to denně několikrát.

2. Napište si své cíle – jen 5% lidí uspěje; jsou to ti, co mají sepsané své cíle.

3. Vizualizujte – obrazy mají větší moc.

4. Dělejte to, z čeho máte nejvíc strach – největší riziko je neriskovat vůbec.

5. Zlepšete svůj vzhled. Změňte image.

6. Dívejte se lidem do očí.

7. Usmívejte se.

8. Vybírejte si své přátele moudře – lidé, se kterými trávíte nejvíce času, vás ovlivňují a vy máte tendence jednat jako on

9. Poslouchejte relaxační audia na pozitivní programování mysli.

10. A pro další tipy se podívejte na přednášku Jak si zvýšit sebevědomí.

Malý úspěch vede krůček za krůčkem k dalšímu úspěchu. Dostaňte se na vzestupnou spirálu úspěchu!

Nezkoušejte hned velké cíle – začněte s něčím malým, kde máte velkou šanci úkol zvládnout. To vám dodá sebedůvěru. Vy si pak troufnete na složitější a větší úkoly.

photo by: Aunt Owwee

Meditace a sebedůvěra

Myslíte-li si, že vaše sebedůvěra, či vaše sebevědomí, je pouze vaše záležitostí, je to omyl. Vaše vnímání sebe sama má totiž obrovský vliv na to, jak vás vnímají ostatní.Míříte -li k úspěchu, pak je vaše sebedůvěra jednou z nejdůležitějších vlastností. Sebedůvěra závisí na úspěšných zkušenostech. Když poprvé začnete něco dělat, máte většinou malou sebedůvěru, protože jste se ještě nenaučili ze zkušenosti, že můžete mít úspěch. Výbornou technikou jak budovat svou sebedůvěru je meditace. Meditace a sebedůvěra spolu úzce souvisí, tvoří pomyslné pouto, díky kterému se z člověka stává vyrovnaná osobnost, věřící v sebe sama a dosahující svých cílů.

Definovat sebedůvěru není rozhodně nic jednoduchého. 

Psycholožka Patricia Berne po letech bádání došla k tomuto vysvětlení: „Sebedůvěra je schopnost vidět sebe sama jako schopného a způsobilého člověka, který dokáže lásku přijímat i dávat, který je jedinečný a kterého lidé uznávají.“

Meditace je tedy vynikající technikou jak vybudovat silnou důvěru v sebe sama, jak získat nezlomné sebevědomí, jak poznat svou vlastní podstatu a lépe porozumět sám sobě. Slovo meditace vzniklo z latinského „meditatio“, které znamená „rozjímání“. Utišením mysli a správným soustředěním pozornosti do svého nitra objevujeme klid, harmonii a radost, které se mohou stát součástí našeho života. A díky těmto vlastnostem poroste i naše sebedůvěra.

Charles Kettering říkal, že každý, kdo chce být vědcem, musí být ochoten devětadevadesátkrát selhat, než dosáhne jednoho úspěchu. Navíc to nesmí poškodit jeho ego.

Omylů a chyb užívejte jako prostředků k učení – a pak na ně zapomeňte. 

Pamatujte si a představujte si své úspěchy z minulosti. Každý měl někdy v něčem úspěch. Zejména když začínáte nějakou novou práci, snažte se v sobě vyvolat pocity, které jste měli, když jste byli v něčem úspěšní.

Meditujte a připomínejte si své úspěchy. Zvyšujte své zdravé sebevědomí a tím i své šance dosáhnout všeho po čem toužíte. Meditace a sebedůvěra z vás udělají jiného člověka.

Jak získat sebevědomí

Zdravé sebevědomí je podstatou úspěchu. Jak získat sebevědomí? Máte na výběr vícero možností. Můžete na sebevědomí pracovat zevnitř, nebo zvenku. Příčinou nízkého sebevědomí je často nějaký problém z minulosti, nebo série problémů, které zůstali nevyřešeny, případně je vás mozek nesprávně interpretoval.

Sebevědomí můžete získat např. následujícími způsoby:

  • Hezky se oblečte – šaty ovlivňují způsob, jak se cítíte
  • Choďte rychleji – pokud chodíte rychleji, vaše chůze má elán a to zvyšuje sebevědomí
  • Narovnejte se – způsob držení těla výrazně ovlivňuje vaši náladu
  • Napište na sebe reklamu – vytvořte minutovou řeč o vašich silných stránkách a přednášejte se ji před zrcadlem
  • Buďte vděční – když jste vděční, cítíte se více sebevědoměji
  • Sedněte si dopředu – sezení vepředu chce odvahu a více sebevědomí
  • Promluvte – když jste na nějaké akci, přispějte do diskuze, posílí to vaše sebevědomí a možná získáte nové přátele
  • Zlepšete si fyzičku – pokud budete mít štíhlejší tělo, budete méně unavení a budete mít více energie, co zvýší vaše sebevědomí
  • Pomozte jiným – pokud pomáháte jiným, nemyslíte tolik na sebe z zjistíte, že nejste na tom tak zle
  • Posilujte sebevědomí pozitivními výroky, např. poslechem relaxačního audia na pozitivní programování mysli
Podívejte se také na stránku o zvyšování sebevědomí, kde najdete další tipy jak získat sebevědomí.

Sebevědomí

Mnoho lidí hledá způsoby, jak si zvýšit sebevědomí. Pokud máme zdravé sebevědomí, vytváříme kvalitní vztahy s ostatními lidmi, intenzivně pracujeme na dosahování cílů a milujeme svůj život. Pokud máme zdravé sebevědomí, nehroutíme se pod tíhou problémů, které život přinese, ale intenzivně pracujeme na jejich vyřešení. Sebevědomí člověka ve velké míře ovlivňuje vztah, který má sám se sebou. Bez kvalitního vztahu se sebou, nemůžeme vytvářet kvalitní vztahy ani s ostatními lidmi. Kvalitní vztah se sebou si můžete vytvořit za pomocí pozitivních afirmací ve spojení se stavem hlubokého uvolnění, do kterého vás zavedou audia na pozitivní programování mysli: Jak si odpustit a mít se rád (obsahuje krátkou techniku řízené relaxace) a Láska k sobě (obsahuje dlouhou techniku řízené relaxace)

Určitě existuje mnoho technik na zvýšení sebevědomí od jednoduchých až po velmi odvážné, ale sebevědomí člověka se začíná vytvářet v dětství, kdy se nám vytvářejí programy v mozku, podle kterých celý život fungujeme a vnímáme, vyhodnocujeme, filtrujeme, co se děje kolem nás.

Lidský mozek funguje jako počítač podle programů, které se vytvořily během našeho dětství. Jakékoliv programy (i program nízkého sebevědomí), které nejsou pro vás prospěšné, můžeme změnit technikou řízené relaxace. Sebevědomí každého člověka je možné zvýšit, záleží pouze na ochotě každého z nás pracovat na svém osobním rozvoji.

Jak si zvýšit sebevědomí

Lidé na svět přicházejí s dokonalým sebevědomím, které malým lidičkám umožní si říci o to, co potřebují – o jídlo, výměnu plenek nebo pozornost, lásku a něhu. Jak lidé rostou, jejich sebevědomí má tendenci se snižovat. Sebedůvěra je nutná pro úspěch v životě a v práci, ať už je vaše povolání jakékoliv, pro vytváření zdravých vztahů a pro udržení si kvalitního vztahu se sebou.

Většina dnešních lidí má se sebevědomím problém. Zde je několik rad, jak si zachovat nebo zvýšit sebevědomí.

Napište si seznam věcí, kterých jste v životě dosáhli, a na které jste pyšní

Kdykoliv se budete cítit, že vaše sebevědomí začíná klesat, vytáhněte si seznam a vybavte si pocity, jaké jste měli, když jste dosahovali svých cílů, to vám pomůže znovu napumpovat sebevědomí.

Vytvořte si nastavení mysli, jaké mají sebevědomí lidé

Neustále podněcujte sebe jít dál a výš, posouvejte svoji výkonnostní laťku o něco výš, běžte si za svými cíli, čelte svým strachům, protože jedině tak, je překonáte a efekt, jaký to bude mít na vaše sebevědomí, bude obrovský. Správné nastavení mysli na dokonalé sebevědomí vám pomůže poslech relaxační hudby na pozitivní programování mysli.

Uvědomujte si svoji řeč těla

Držení těla druhým naznačuje nejen úroveň vašeho sebevědomí, ale také to, jak se k vám mají chovat. Držte svoje tělo zpříma, dodejte svoji chůzi sebevědomí a elán, choďte rychleji, důsledkem toho se k vám budou druzí chovat jako k sebevědomé osobě a vaše sebevědomí vyroste.