meditace

Meditace a sebedůvěra

Myslíte-li si, že vaše sebedůvěra, či vaše sebevědomí, je pouze vaše záležitostí, je to omyl. Vaše vnímání sebe sama má totiž obrovský vliv na to, jak vás vnímají ostatní.Míříte -li k úspěchu, pak je vaše sebedůvěra jednou z nejdůležitějších vlastností. Sebedůvěra závisí na úspěšných zkušenostech. Když poprvé začnete něco dělat, máte většinou malou sebedůvěru, protože jste se ještě nenaučili ze zkušenosti, že můžete mít úspěch. Výbornou technikou jak budovat svou sebedůvěru je meditace. Meditace a sebedůvěra spolu úzce souvisí, tvoří pomyslné pouto, díky kterému se z člověka stává vyrovnaná osobnost, věřící v sebe sama a dosahující svých cílů.

Definovat sebedůvěru není rozhodně nic jednoduchého. 

Psycholožka Patricia Berne po letech bádání došla k tomuto vysvětlení: „Sebedůvěra je schopnost vidět sebe sama jako schopného a způsobilého člověka, který dokáže lásku přijímat i dávat, který je jedinečný a kterého lidé uznávají.“

Meditace je tedy vynikající technikou jak vybudovat silnou důvěru v sebe sama, jak získat nezlomné sebevědomí, jak poznat svou vlastní podstatu a lépe porozumět sám sobě. Slovo meditace vzniklo z latinského „meditatio“, které znamená „rozjímání“. Utišením mysli a správným soustředěním pozornosti do svého nitra objevujeme klid, harmonii a radost, které se mohou stát součástí našeho života. A díky těmto vlastnostem poroste i naše sebedůvěra.

Charles Kettering říkal, že každý, kdo chce být vědcem, musí být ochoten devětadevadesátkrát selhat, než dosáhne jednoho úspěchu. Navíc to nesmí poškodit jeho ego.

Omylů a chyb užívejte jako prostředků k učení – a pak na ně zapomeňte. 

Pamatujte si a představujte si své úspěchy z minulosti. Každý měl někdy v něčem úspěch. Zejména když začínáte nějakou novou práci, snažte se v sobě vyvolat pocity, které jste měli, když jste byli v něčem úspěšní.

Meditujte a připomínejte si své úspěchy. Zvyšujte své zdravé sebevědomí a tím i své šance dosáhnout všeho po čem toužíte. Meditace a sebedůvěra z vás udělají jiného člověka.